Čtvrtý koncert 22. 7. 2018 přilákal do baziliky Panny Marie ve Filipově opravdové „fajnšmekry“ varhanní hudby.
Česká varhanice, která žije se svým manželem, vynikajícím španělským varhaníkem Carlosem Guerrou nedaleko Madridu, přivezla do Filipova hudbu dvou století – 19. a 20. a dvou hudebních světů – českého a španělského. Filipovské varhany svou dispozicí přímo vybízí k interpretaci hudby romantické a moderní. Lucie Guerra Žáková tuto příležitost nepromarnila. Posluchači měli možnost slyšet varhany v barvách, které ne každý varhaník u tohoto nástroje objeví a umí představit. Pečlivá příprava koncertu ze strany interpretky a skvělá práce registrátorky se vyplatily. Bravurně přednesená Toccata a fuga f moll B. A. Wiedermanna či Pastorale Zdeňka Pololáníka uchvátily technickou i dramatickou dokonalostí. Skladba Saetas španělského autora Eduarda Torrese připomínající velkopáteční události byla zajímavá mimo jiné i slovem, které v podání Jiřího Chluma předcházelo každé ze čtyř jeho částí.
Koncert se vydařil, nabídl mnoho podnětů a zamyšlení nad moderní varhanní tvorbou a její interpretací a oslovil posluchače, kteří rádi posouvají hranice svého zažitého vnímání.
Lucie posluchače také mile překvapila vlastním zpěvem, který předcházel 5. části Ebenova cyklu „Labyrint světa a ráj srdce“ – Sladké okovy lásky. Přednesení lidové písně Ej, lásko, lásko a capella před samotnou hrou této části zaujalo mnoho posluchačů.
Po závěrečném dlouhém potlesku zůstala Lucie Žáková již v prostoru před oltářem a jako přídavek a poděkování zazpívala španělskou milostnou píseň, kterou poté doprovodila hrou na varhanní pozitiv přímo před zraky posluchačů. Dvouletá dcera paní Žákové – Anna Magdalena na konec koncertu opustila náruč svého otce Carlose Guerry, který byl na koncertě také přítomný a spolu se svou maminkou přijímala poděkování od publika.
Koncert se vydařil, nabídl mnoho podnětů a zamyšlení nad moderní varhanní tvorbou a její interpretací a oslovil posluchače, kteří rádi posouvají hranice svého zažitého vnímání.